پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا دوشنبه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بازار طلا با اهرم دلار سقوط کرد پیش‌بینی بورس فردا دوشنبه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | شارژ خبری بازار سرمایه در میان ناامیدی سهامداران سکه تمام چند گرم است؟ ایران خودرو با سمند هم خداحافظی کرد تعطیلی ۴۰۰ معدن شن و ماسه در خراسان رضوی دلایل اعتراض خریداران پژو پارس ایران خودرو چه بود؟ آیا ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه دارد؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای افزایش حق مسکن ۱۴۰۳ کارگران چه بود؟ | معاون وزیر کار مُنکر شد اخبار فروش حواله خوردو جانبازان تکذیب شد قیمت توافقی با دلار ترجیحی | کالا‌ها با دلار چند تومانی وارد می‌شوند؟ یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند
سرخط خبرها

ارتقاء جایگاه «گشان» در بازار سرمایه | افزایش دامنه نوسان به ۳ درصد

  • کد خبر: ۷۹۷۷۱
  • ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲
ارتقاء جایگاه «گشان» در بازار سرمایه | افزایش دامنه نوسان به ۳ درصد
نماد «گشان» متعلق به شرکت توسعه بین الملل صنعت گردشگری پدیده شاندیز از تابلو نارنجی بازار پایه به تابلو زرد ارتقاء پیدا کرد. مدیر عامل این شرکت درباره این اتفاق گفت: اعتبار شرکت جایگاه بهتری پیدا کرد و دامنه نوسان سهم از ۲ درصد به ۳ درصد افزایش پیدا می‌کند. البته این امر یک تیغه دو لبه است.

به گزارش شهرآرانیوز، ضرر و زیان سهامداران کم تجربه در بازار پایه فرابورس باعث شد تا در خرداد ۱۳۹۸ مدیریت این بازار تصمیم بگیرد با رنگ بندی بازار پایه فرابورس و وضع محدودیت‌ دامنه نوسان روزانه در این بازار، مقابل سودها و ضررهای بی ‌منطق بازار پایه بایستد و در عمل سهامداران را بر اساس رنگ بندی تابلوها، برای خرید سهامی مطمئن راهنمایی کند.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه بین الملل صنعت گردشگری پدیده شاندیز؛ واقعیت ماجرا این است که دسته بندی تابلوها در بازار بورس و فرابورس هر کدام معنا و مفهوم مشخصی دارد که در جداول انتهای این گزارش به طور مفصل می‌توانید با آن‌ها آشنا شوید. اما به طور خلاصه و به زبان ساده می‌توان گفت هرچه جایگاه یک سهام در تابلوهای بازار سرمایه اعم از بورس یا فرابورس، بالاتر و بهتر باشد این به معنای ریسک کمتر خرید آن سهام و قانونمندی شرکت مربوط به آن است.

 

اکنون مدیریت عملیات شرکت فرابورس بر اساس قوانین نسبت به طبقه بندی جدید شرکت‌های بازار پایه فرابورس ایران اقدام کرده است. در طبقه بندی جدید ۱۳ شرکت فعال در بازار پایه ارتقاء جایگاه پیدا کرده‌اند. بر این اساس امروز سهام شرکت توسعه بین‌المللی پدیده شاندیز نیز با نماد«گشان» از بازار پایه نارنجی به بازار پایه زرد ارتقاء رتبه پیدا خواهد کرد.

 

به زبان ساده این اتفاق به معنای شفافیت مالی شرکت پدیده، عملکرد مناسب این شرکت در اطلاع‌رسانی‌ها و همینطور کاهش ریسک مالی خرید سهام «گشان» است و خبر خوبی برای سهامداران این شرکت محسوب می‌شود.

 

با وجود این، احتمالا شما هم درباره جزئیات و چگونگی کسب چنین موفقیتی سوالاتی دارید. به گزارش روابط عمومی گروه شرکتهای پدیده، پاسخ‌های مهندس سعید ورودی، مدیر عامل شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده را شاندیز خواننده باشید:

 

رتبه بندی شرکت‌ها در بازار سرمایه بر عهده کیست؟

– بر اساس دستورالعمل های پذیرش و درج شرکتها برروی تابلوهای شرکت فرابورس هر شرکتی برای قرارگیری بر روی یکی از تابلوها بایستی واجد شرایطی باشد که کارشناسان شرکت فرابورس با دریافت مدارک درخواستی از شرکتها و بررسی آنها در کمیته درج شرکت فرابورس محل قرارگیری هر شرکت را تعیین می‌نمایند و برابر همان دستور العمل ها در مقاطع تعیین شده وضعیت فعلی و عملکرد قبلی شرکتها را مجددا بررسی و در صورت احراز و یا از دست دادن شرایط، نسبت به تعیین محل جدید قرارگیری هر شرکت تصمیم گیری می‌نمایند.

 

ملاک ارتقاء رتبه نماد «گشان» چه بود؟

– همانطور که قبلا نیز گفته شده بود در خصوص شرکتهایی که در یکی از تابلوهای زرد، نارنجی و قرمز بازار پایه فرابورس قراردارند در دو مقطع مرداد و دی ماه هر سال کمیته درج تشکیل و با توجه به شرایط شرکتها راجع به وضعیت جدید آنها تصمیم گیری می‌نمایند که در جلسه مرداد ماه سال جاری شرکت پدیده نیز مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به شرایط به تابلوی بالاتر ارتقا پیدا کرد.

 

 از جمله شرایطی که موجبات ارتقاء به تابلوی بالاتر را فراهم می‌نماید اجرای الزامات افشای اطلاعات توسط شرکتها در مواعید قانونی است که شرکت فرابورس اعلام نموده است که بطور مثال می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

۱_ مجموع روزهای تاخیر در ارائه اطلاعات مطابق دستور العمل های صادره بیشتر از ۱۰۰ روز نباشد.

۲_ تعداد دفعات عدم ارائه صورت های مالی مطابق دستور العمل های صادره بیش از ۲ مرتبه نباشد.

۳_ حداقل یک صورت مالی حسابرسی شده ارائه نموده باشد.

 

– همانطور که ملاحظه می‌شود تاکید بر ارائه به موقع اطلاعات است که در همین راستا با برنامه ریزی صورت گرفته در سال قبل و با همکاری شایان تقدیم همکاران محترم در شرکتهای تابعه، به لطف حق موفق شدیم در سال ۱۳۹۹ و در ۴ ماهه اول سال ۱۴۰۰ تکالیف قانونی در خصوص ارائه و افشای اطلاعات را در مواعید قانونی انجام داده و ضمن اخذ گزارشات قابل قبول و مشروط از حسابرسان مستقل شرکتهای تابعه و شرکت پدیده توفیق ارتقاء نماد گشان از تابلوی نارنجی به تابلوی زرد را پیدا کنیم .

 

ارتقاء نماد «گشان» به بازار پایه زرد چه مزیتی دارد؟

اول اینکه از منظر اعتباری شرکت جایگاه بهتری پیدا خواهد نمود و اهالی بازار سرمایه با نظر مثبت تری به شرکت نگاه می‌کنند.

 

– دوم اینکه دامنه نوسان روزانه قیمت سهم از ۲ درصد به ۳ درصد افزایش پیدا می‌کند که البته این امر یک تیغه دو لبه است و نمی‌توان گفت کاملا امری مثبت است زیرا در روزهای منفی میزان کاهش قیمت سهم نیز بیشتر خواهد بود.

– سوم اینکه چون در بازار پایه به بالاترین سطح رسیدیم امکان انتقال به تابلوهای بالاتر فرابورس یا بورس برای شرکت فراهم شده است که در همین راستا با ارائه تقاضای پذیرش در یکی از تابلوهای اول یا دوم فرابورس این فرایند از روز گذشته آغاز شده و به همین منظور تعدادی از همکاران ماموریت یافته اند این مهم را پیگیری نمایند. قابل ذکر است که فرایند پذیرش شرکتها در فرابورس به زمان مناسب و لازمی نیاز دارد که بایستی به آن توجه نمود.

 

لازم به ذکر است برابر اعلام شرکت فرابورس نماد شرکت در روز ۱۵/۰۶/۱۴۰۰ جهت انجام اقدامات لازم برای ارتقاء به تابلو زرد متوقف خواهد شد از جمله این اقدامات، حذف دستورات خرید و فروش است که از زمان های گذشته و بصورت دائمی در سیستم ثبت شده است که چون با بازه ۲ درصدی این دستورات ثبت گردیده به جهت رعایت عدالت در زمان بازگشایی در تابلو جدید کلیه دستورات قبلی حذف خواهد شد تا تمامی سهامداران بصورت مساوی حق ورود دستورات جدید را داشته باشند. بدیهی است پس از انجام اقدامات لازم با اطلاعیه ناظر بازار فرایند انجام معاملات آغاز خواهد گردید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->